city

شهید مهراب شاهرخی شهرکی

نام پدر: سهراب
تاریخ تولد: 1341/10/7
محل تولد: چهارمحال بختياري-شهرکیان
تاریخ شهادت: 1360/11/29
محل شهادت: سوسنگرد
تحصیلات:
زندگینامه

شهید مهراب شاهرخی در بهمن ماه سال 1337 در خانواده ای ساده اما متدین و دیندار به دنیا آمد. مهراب از بدو تولد کودکی باهوش و خشرو بود به طوری تمام دوستان و آشنایان به او علاقه نشان می دادند .

دوره ابتدایی را در دبستان مهرگان آن زمان آغاز و در سال 1350 با موفقیت به پایان رسانید و برای ادامه تحصیل وارد مدرسه راهنمایی پرهیزگار شد.

وی در حین تحصیل همواره در کارهای کشاورزی به پدرش کمک می کرد و بسیار کوشا ، فعال و پرجنب و جوش بود .

شهید شاهرخی که فطرتی پاک و روحی بی آلایش داشت از همان کودکی به مسایل مذهبی تمایل و گرایش داشت و در محافل دینی بخصوص در عزاداری های حضرت سیدالشهداء هماره شرکت می جست.

با اوجگیری انقلاب اسلامی شهید شاهرخی در مسیر حرکت مردم برای براندازی نظام منفور و سلطه طلب پهلوی قرار گرفته و در تظاهرات و راهپیمایی های ضد رژیم طاغوت فعالانه شرکت می نمود.

با شروع جنگ تحمیلی شهید مهراب شاهرخی به طور داوطلبانه برای آموزش دوره های نظامی راهی آموزشگاه کرمان شد و پس از طی دوره های مختلف نظامی به اصرار و در خواست مکرر خودش به اهواز اعزام شد.

شهید شاهرخی فردی شجاع و از خود گذشته بود و در رشادت و پایمردی در راه ارزشهای اسلام و انقلاب اسلامی یک نمونه بارز به شمار می آمد. اهل تقوا و تعهد بود و هرگز حاضر نمی شد از ارزشهای مکتبی و الهی خود عدول کند. همواره در انجام واجبات و ترک محرمات سعی بلیغ داشت و با اطرافیان با گشاده رویی و صفا برخورد می نمود. متواضع و فروتن بود و یکی از بارزترین خصوصیات وی شکیبایی و بردباری در کارها بود چنانچه در برابر دیگران با صبر و سعه صدر برخورد می کرد .

وی علاقه فراوان به ائمه اطهار داشت و به طور مستمر در برنامه های مذهبی شرکت وی جست . نسبت به پدر و مادر با تکریم و تواضع برخورد می نمود و سعی می کرد مشکلات آنها را در حد توان مرتفع نماید.

شهید پس از اینکه مدتی به عنوان دژبان در اهواز به خدمت مشغول می شود با فرستادن نامه و درخواستهای مکرر تقاضای اعزام به خط مقدم را از فرماندهی لشکر می نماید و سرانجام با در خواست وی مبنی بر اعزام به خط مقدم جبهه نبرد موافقت شده و به همراه گروهانی از لشکر 92 زرهی اهواز به منطقه چزابه عزیمت می نماید و به نبرد مستقیم با دشمن تجاوزگر می پردازد.

شهید مهراب شاهرخی سرانجام در 29 بهمن ماه سال 1360 در منطقه عملیاتی سوسنگرد بر اثر جراحات شدید وارده به فوز عظیم شهادت دست پیدا می کند تا به همگان به اثبات برساند برای لقاء دوست می بایست از جان گذشت.

 

یادش گرامی باد.

وصیتنامه
ختم قرآن و صلوات ..

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله دابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد.

شروع قرآن و صلوات