city

شهید کیامرث بیگ زاده شهرکی

نام پدر: حسنقلی
تاریخ تولد: 1340/5/1
محل تولد: چهارمحال بختياري-شهرکیان
تاریخ شهادت: 1366/7/16
محل شهادت: سومار
تحصیلات:
زندگینامه

پایش که به جبهه رسید انگار خدا همه چیز را به او داده بود . شب و روز خستگی ناپذیر فعالیت می کرد. از شوق دیدار دوست طاقت از کف داده بود و حرم دلش جای خداوندگار و همه سینه اش حریم یار بود.

شهید بیگ زاده در سال 1344 در خانواده ای پاک دامن لیکن از تمتعات دنیوی کم بهره به دنیا آمده قدم در عرصه گیتی نهاد . او از اوان کودکی چالاک و پرنشاط و در عین حال مهربان بود و مهر و عطوفت از چهره نورانیش آشکار بود .

از سن 7 سالگی وارد مدرسه شد و تحصیلات ابتدایی را در دبستان مهرگان به پایان برد اما در سال 1354 به خاطر مشکلات خانواده مجبور به ترک تحصیل شد. هرچند معلمین که استعداد بالایی در او سراغ داشتند اصرار به ادامه تحصیل وی داشتند ولی این امر میسر نشد.

از همان نوجوانی در کارهای منزل و بیرون به کمک خانواده خود می شتافت و بعد از چند سال در کارگاه موزاییک زنی مشغول به کار شد. او همراه با فعالیت سخت در کارگاه به فراگیری امور مذهبی نیز جدیت فراوان داشت. در کنار کار و فعالیت سنگین در مجالس دینی نیز شرکت می کرد و عشق و علاقه ای که به محافل قرآن و دعا از خود نشان می داد از او فردی پارسا و معتقد به اصول دینی و واجبات الهی ساخته بود.

با شروع جنگ تحمیلی تحولی اساسی در شخصیت و رفتار شهید پدید آمد به طوری که علیرغم سن پایین به طور جدی و با حساسیت بالا اخبار مربوط به جنگ را دنبال می کرد و همواره در پی موقعیتی بود که برای دفاع از شرف و ناموس و دین میهن در جبهه های نبرد حق علیه باطل شرکت نماید. اما سن پایین و وضعیت دشوار خانواده به او این اجازه را نمی داد .

سرانجام شهید در سال 1364 عازم  مناطق جنگی شد و به همراه یگان پیاده ای از  ارتش ایران شهر به منطقه سومار اعزام شد. او قدم در راهی نهاد که تا سرمنزل عشق فاصله ای نداشت.

شهید بیگ زاده اهل بخشش ، صبر و شکیبایی بود . خوشرو و خوش برخورد بود . به والدین و مخصوصاً به مادر علاقه ای فراوان داشت و لحظه ای از دستور آنها تخلف نمی کرد. تسلیم خواست و اراده الهی بود و همواره می گفت آنچه خدا بخواهد همان است. تواضع و فروتنی ، ادب و متانت وی در بین همه مشهور بود . بر نماز اول وقت و دعای کمیل اهتمام و اشتیاقی ویژه داشت و از شنیدن غیبت به شدت عصبانی میشد.

شهید ره صدساله را به صدق و صفای طینت یک شبه تا درگاه دوست طی کرد و خود را به خیل مشتاقان کوی یار رساند . در مدت دو سال حضور در جبهه خستگی ناپذیر فعالیت می کرد و از شوق دیدار دوست طاقت از کف داده بود. در نهایت شهید بیگ زاده در نیمه مهر سال 1366 در روز جمعه هنگام صلاه ظهر بر اثر بمباران شیمیایی ارتش بعث عراق در منطقه عملیاتی سومار به دیدار امام آدینه شتافت .

یادش گرامی باد.

وصیتنامه

بسم الله الرحمن الرحیم

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون (  سوره آل عمران آیه 169 )

با عرض سلام  خدمت پدر و مادر و اهالی خانواده ام مخصوصاً مادر زحمت کشم .

نوشیدن شربت شیرین شهادت نزدیک است . خواستم چند کلمه را بنویسم زیرا الان حمله ما سوی دشمن بعثی شروع میشود و لازم دانستم که راه بعد از خودم را به برادرانم و به اهل میهنم نشان بدهم . من همانطور که با شور و اشتیاق و علاقه خاصی این راه مقدس را پیموده ام و می خواهم با همین حالات بازهم این راه را ادامه دهم تا به درجه رفیع شهادت نائل شوم. میخواهم شربت شیرین شهادت را بنوشم چون در خواب دیدم که به شهادت نائل می شوم و به دیدار معشوق خواهم شتافت. من می خواهم تا جان در بدن دارم و خون در رگ ، از سرزمین اسلامیم و شرف و ناموس خودم و هم میهنم دفاع کنم . من نخواهم گذاشت حتی وجبی از خاک کشورم به دست دشمنان بیفتد.

در آخر دروصیتم توصیه میکنم به شما هم میهنان  ایرانی و مردم عزیز که از خانواده های شهیدان چشم پوشی نکنید و همیشه یار و یاور رهبر کبیر انقلابیمان باشید و او را هیچگاه تنها نگذارید.

همچنین به خواهرانم توصیه میکنم که با حفظ حجاب خود مشت محکمی بردهان ابر قدرتهای شرق و غرب بزنند و با علم و دانش خود را به بالاترین درجه برسانند.

با آرزوی طول عمر برای رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی و همچنین طول عمر برای شما پدر و مادر گرامی و ارجمند وصیت خود را در اینجا به پایان می رسانم و از شما می خواهم اگر به شهادت رسیدم زیاد گریه و زاری نکنید زیرا من به آرزویم که شهادت بود رسیدم . دیگر عرضی ندارم و امیدوارم خداوند ما را در این نبرد و حمله موفق و پیروزمند گرداند.

خداوند یار و حامی همه شما باشد.

 

                                                  سال 10/6/ 1366 روز سه شنبه

 

                                              منطقه عملیاتی سومار

                                                                                                 

ختم قرآن و صلوات ..

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله دابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد.

شروع قرآن و صلوات