city

شهید سیف الله خدابنده شهرکی

نام پدر: قلی
تاریخ تولد: 1333/1/15
محل تولد: چهارمحال بختياري-شهرکیان
تاریخ شهادت: 1361/2/25
محل شهادت: عملیت بیت المقدس(جبهه جنوب)
تحصیلات:
زندگینامه

شهید سیف اله خدابنده در سال 1333 در خانواده ای مذهبی و متدین در شهر اصفهان بدنیا آمد . پدر بزرگوارش در آن زمان به شغل باغبانی مشغول بودند . اندکی بیش از دوسال از سن او می گذشت که همراه خانواده به شهرک نقل مکان نمودند . تحصیل در دوره ابتدایی را در سن 6 سالگی شروع و در حین تحصیل به کار و تلاش نیز می پرداخت .

وی از همان دوره نوجوانی با هوش و خشرو بود و به مسائل مذهبی گرایش فراوان داشت ، در محافل دینی و فرآنی شرکت می نمود و چون نهالی نورسته در کنار چشمه سار ایمان و اعتقاد جان می گرفت .

پس از دوره ابتدایی به اصفهان رفته و در مغازه مکانیکی شروع به کار کرد . با اتمام خدمت سربازی در ذوب آهن اصفهان مشغول به کار شد و همزمان فعالیتهای ضد رژیم خود را نیز آغاز نموده در مسیر خوشبوی انقلاب قرار گرفت و خود را وقف آرمانهای امام و روحانیت نمود. تا پاسی از شب وقت خود را بیرون از خانه برای آگاهی به مردم و افشاگری علیه نظام ستم شاهی سپری می کرد و همراه دوستان انقلابی خود به پخش اعلامیه های حضرت امام (ره ) مبادرت می ورزید . زمانی که از طرف امام امت اعلام شد که کارخانه ها تعطیل کنید وی در آخرین روز کار به ساختمان اداری ذوب آهن رفته و تمام عکسهای شاه ملعون را از ساختمان بیرون انداخته و در هم شکست . این اقدام شهید باعث تهدید و در نهایت تعقیب شهید از جانب ساواک شد . اما وی با کمال شهامت به فعالیت خود علیه رژیم ادامه می داد . در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت می جست و مردم را علیه رژیم ظالم ستم شاهی تهییج می نمود.

شب و روز خود را مصروف تحقق آرمانهای انقلاب و کشاندن دیگران به صحنه مبارزه می کرد .

پس از پیروزی انقلاب وی یکی از بنیانگزاران کمیته انقلاب اسلامی در فولاد شهر بودند و با همیاری دوستان انقلابی خود کمیته انقلاب این شهر را راه اندازی و به دستگیری منافقین و ضد انقلاب و گروهکها در این منطقه پرداختند .

اندکی قبل از شروع جنگ تحمیلی تصمیم به ازدواج گرفتند که حاصل این ازدواج دو فرزند است که یکی از آنها بعد از شهادت پدر به دنیا آمد.

شهید خدابنده با شروع آتش جنگ تحمیلی به عنوان یکی از اعضای فعال سپاه پاسداران از منطقه فولاد شهر به جبهه های نبرد اعزام و در عملیات فتح المبین که با هدف تأمین شهرهای شوش ، دزفول و اندیمشک در غرب کرخه و کاستن خطوط پدافندی خودی در 02/01/1361 آغاز شده ، نیروهای خودی با مسدود کردن دو تنگه عین خوش و رقابیه دشمن را دور زدند و 4000 کشته و 15000 اسیر به دشمن تحمیل نمودند ، پیروزمندانه شرکت نمودند. با شروع عملیات بیت المقدس برای بار دیگر ایشان راهی جبهه گردیدند و مرحله اول این عملیات سرنوشت ساز حضوری فعال داشتند. عصر روز قبل از شهادت وقتی همسنگرش او را از خواب بیدار میکند با لبخندی به او می گوید اجازه بده بخوابم یک امشب را بیشتر زنده نیستم و بعد قرآن و انگشترش را به وی هدیه میکند . سرانجام شهید سیف اله خدابنده که همواره در پی شهادت بود و به سید الشهداء (ع) عشق می ورزید در 22 اردیبهشت ماه سال 1361 در عملیات بیت المقدس شرکت و مورد اصابت ترکش قرار گرفته به آرزوی دیرین خود رسید . سفری در روزی آفتابی به امتداد آبی آسمان تا خورشید. عملیات بیت المقدس در خرمشهر ، دشت آزادگان و دار خوئین با همراهی 112 گردان پیاده ، 23 گردان زرهی ، 9 گردان مکانیزه و 20 گردان توپخانه انجام و قوای خودی با عقب راندن دشمن در هویزه و پادگان حمید و عبور از کارون 16 هزار کشته و زخمی و 19 هزار اسیر به همراه انهدام 400 دستگاه انواع ادوات زرهی به دشمن تحمیل نمودند.

یادش گرامی باد.

وصیتنامه

*ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون  * سوره آل عمران آیه 169

به پا خیزید ای مسلمانان جهان و ملت غیور ایران و برای آخرین بار قرآن و اسلام را یاری کنید .

که بر همه ما واجب است که وقتی احساس کنیم که اسلام و میهن عزیز ما در خطر است با هم همپیمان باشیم و اسلحه بر دوش بگیریم و بر علیه صدام خائن به سرکردگی آمریکای جنایتکار ، منافقین از خدا بیخبر ، بنی صدر خائن ، رجوی تروریست و هم قطاران آنها بجنگیم  که ان کوردلان بدانند که ملت غیور و مسلمان ایران و جهان با اسلام و امام و بخدا قسم همه ما مسئول هستیم که روز قیامت جواب خدا و پیامبران و خون شهیدان را چه میگوییم .

و ای همسر مهربانم ، بر تو هم واجب است که و.قتی امام حکم جهاد فرمود با یک دست قرآن و با یک دست اسلحه برداری و با کفار و منافقین و از خدا بیخبران بجنگی تا این اسلام و قرآن را نجات دهی و من از تو همسر مهربانم تشکر میکنم .

بچه ای که خداوند به ما هدیه فرستاد را زینب وار تربیت و بزرگ کنی که پیش خداوند مسئول هستی و از زندگی امام معصوم و امام امت –خمینی عزیز-و مردم انقلابی و رنج کشیده ایران برای دخترم طاهره بگو تا آنهم با مردان خدا و روحانیت مبارز همصدا باشد و این کار را انجام بده که همه اش به خاطر خدا ، اسلام و قرآن میباشد و بدانید که ما همیشه به گفته امام عزیز اگر گشته شویم پیروزیم و اگر بکشیم  هم پیروز هستیم برای اینکه حق همیشه پیروز است .

و ای همسر ، برادر و پدر عزیز و مهربانم سعی کنید که به هیچ وجه  برای من گریه نکنید و از ضجه و شیون و گریه کردن که باعث خوشحالی دشمنان دین و قرآن می شود جداً خودداری کنید و اگر میخواهید برای مراسم خرجی کنید بهتر است که آن خرجی را به کسانیکه نان شب ندارند بدهید که از همه چیز واجب تراست و خداوند بر همه بندگان توفیق عنایت کند .

درود بر خمینی کبیر که استکبار جهانی را به لرزه درآورد ، درود بر ملت مسلمان و روحانیت مبارز و درود بر شهیدان که در راه خدا کشته میشوند.

خدایا ، خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

والسلام.

 

ختم قرآن و صلوات ..

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله دابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد.

شروع قرآن و صلوات